【中文歌詞翻譯】Nameless Sadness/IRyS│

專輯封面

 

IRyS是Hololive旗下一名Vtuber,她所屬EN組 Project: HOPE,於2022年1月22日發佈個人第2張專輯

《Journey》,《Nameless Sadness》一曲收錄其中。

 

Nameless Sadness(音樂連結):

https://www.youtube.com/watch?v=smeV74BZKCw&ab_channel=IRyS-Topic

 


中文歌詞翻譯(日本歌詞附羅馬拼音):

 

I found out the truth of this cold and cruel world

我發現世界冷酷無情的真相

 

So why should I stay?

所以我為何要留下?

 

And why don't I go?

又為何不願意離去?

 

I can't believe what's happening, everywhere it's all the same

我不敢相信周圍都發生如出一轍的悲劇

 

Maybe I just can't see, I just can't understand their feelings

或者我只是未看到,未能感同身受

 

誰もきっと愛情を 欲し生きているはず

(Daremo kitto aijou wo hoshi ikiteiru hazu)

誰都想有愛,誰都想活著

 

歪んだ世界で独り そうつぶやく

(Yuganda sekai de hitori sou tsubuyaku)

我看起來像一個人在扭曲的世界裡抱怨

 

Should I have pretended not to see anything?

我是否應該視而不見?

 

But these feelings, anger, despair, still won't fade away

但煩躁和絕望依然不會徹底消逝

 

嘆くばかりじゃ何も変わらない なのに悲しみが止まない

(Nageku bakari ja nanimo kawaranai na no ni kanashimi ga yamanai)

我只能悲嘆,這樣的話什麼都沒有改變,悲傷也不會停止

 

I saw people turn and betray their own friends

我目睹對朋友背信棄義的人

 

I saw people ignoring calls for help

我目睹對求救聲音視若無睹的人

 

How can I stop this anger crying in my heart?

心中的悲憤到底怎樣才能停下?

 

Is it enough just to pray and hope for change?

難道心存希冀就足以改變嗎?

 

They should have learned what might happen by looking back on their history

吸收歷史的教訓,他們就應該能預見未來的可能

 

But they can never see, they repeat the same mistakes again

但他們總是不明白,重蹈歷史的覆轍

 

誰も見てみぬふりをしている すぐそばにある悲劇を

(Daremo mite minu furi wo shiteiru sugu soba ni aru higeki wo)

誰都假裝看不到我身邊的悲劇

 

I saw people cry, overcome with sadness

我目睹聲淚俱下,萬念俱灰的人

 

I saw people give up their happiness

我目睹不再感到幸福的人

 

Why can't I stop this feeling crying in my heart?

為何我心中不能放下悲傷的感覺?

 

Even though I know that people are cruel

即管我知道世上有些無情的人

 

Was what I saw all this world has to offer?

我所能觸及便是世界的全貌?

 

今は不確かだって 

(Ima wa futashika datte)

我現在還不確定

 

If it was so, there would be no hope left in this world

如果這就是全貌,世界就只剩下絕望

 

それが真実と知ってしまっても

(Sore ga shinjitsu to shite shimattemo)

即使我知道你的真實

 

I found out the truth of this cold and cruel world

我發現世界冷酷無情的真相

 

So why should I stay?

所以我為何要留下?

 

And why don't I go?

又為何不願意離去?

 

I saw people turn and betray their own friends

我目睹對朋友背信棄義的人

 

I saw people ignoring calls for help

我目睹對求救聲音視若無睹的人

 

How can I stop this anger crying in my heart?

我的悲憤怎樣才能停下?

 

Still, I can't stop wishing for better days

話雖如此,我依然不能抑壓對美好日子的盼望

 

英譯:永晝、永動機火車頭

日譯:John(友情協助)

 

❄️發佈資訊的平台 Your son Instagram:https://www.instagram.com/your_son852/ 

 (全新經營,每日一帖,希望獲得你的追隨【電影心得】《明天過後》──當世界被暴雪掩埋)

 

❄️永晝Instagram:https://www.instagram.com/borist_daylight/

@borist_daylight

❄️永晝Facebook帳戶:https://www.facebook.com/boris.tang.560/

永動機火車頭Facebook page

瀏覽 晝暮如常創作屋Facebook專頁

(歡迎follow)

===========

延伸閱讀:

 

 

arrow
arrow

    晝暮如常 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()